روانشناسي، روان شناسي
زندگی تفسیر سه کلمه است : خندیدن .. بخشیدن .. و فراموش کردن .. پس.. بخند .. ببخش .. و فراموش كن 
قالب وبلاگ
نويسندگان

           روشهاي ترك سيگار وكاهش آن

وقتي ترك سيگار مورد نظر است معناي دقيق آن مترادف با روانشناسي كاربردي است. كساني كه مي توانند مصرف سيگار خود را به نصف تقليل دهند نسبت به كساني كه آن را كاهش مي دهند بيشتر انگيزه دارند وبيشتر متقاعد هستند كه كاهش دهند.برخي معتقدند كه سيگار را بايد يك باره كنار گذاشت در صورتي كه برخي ديگر به ترك تدريجي آن معتقد هستند. ترك يك باره آن در مورد برخي افراد امكان پذير وكارسازگارتر است. در صورتي كه براي برخي ديگر كاهش تدريجي مناسبتر به نظر مي رسد.هر چند كه ترك يك باره سيگار سالمتر است كساني كه توانايي انجام اين كار را نداشتند توانستند با استفاده از فنون زير مصرف سيگار را به نصف كاهش دهند. به علاوه آنها توانستند همين مقدار كاهش يافته را تا دو سال ونيم ادامه دهند.

فنون ترك سيگار:متناسب با اراده خود احتمالا يكي از توصيه هاي زير مفيد خواهيد يافت:

1»» به خانواده ودوستان خود بگوييد كه مي خواهيد سيگار را ترك كنيد يعني خود را در مقابل جمع متعهد كنيد.

2»» هر وقت  ميل به سيگار پيدا كرديد اين افكار را به ياد آوريد: به خطر انداختن سلامتي، احتمال بيماري سرطان، بد بو شدن دهان كه موجب ازار ديگران مي شود.

3»» به ياد داشته باشيد كه روزهاي اول سخت است بعد از آن زحمت جدايي از سيگار به تدريج از بين مي رود.

4»» به ياد بياوريد كه شما قويتر وبا اراده تر از سيگاريها هستيد.

5»» وقتي از خواب بيدار مي شويد به ياد داشته باشيد كه 6 يا 8 ساعت سيگار نكشيده ايد ومي توانيد همين كار را ادامه دهيد.

6»» وقتي هوس سيگار مي كنيد از محل وموقعيت صرف سيگار دور شويد.

7»» زير سيگاريها را دور بيندازيد وبراي چند روزبا افراد سيگاري ترك رابطه كنيد.

8»» كبريت به همراه نداشته باشيد وسيگار ديگران را روشن نكنيد.

9»» سعي كنيد در محل هاي سر بسته سيگار نكشيد.

10»» كارهاي تازه پيش بگيريد كارهايي كه شما را براي سيگار كشيدن وسوسه نمي كنند.

11»» هر وقت نوبت سيگار كشيدن فرا مي رسد يك آدامس يا يك شكلات در دهان بگذاريد.

12»» با پولهايي كه صرفه جويي مي كنيد براي خود كادو بخريد.

فنون كاهش سيگار

1- هر روز تعداد سيگارهاي مصرف شده را بشماريد تا ميزان مصرف واقعي شما معلوم شود.

2- براي كاهش مصرف سيگار براي خود معيار تعيين كنيد مثلا تصميم بگيريد كه به نصف تقليل دهيد.

3- موقعيتهايي را كه در آنها سيگار مي كشيد محدود كنيد.

4- كارهايي انجام دهيد كه به همراه آنها نمي توانيد سيگار بكشيد.

5- سيگارهايي بخريد كه دوست نداريد

6- سيگار خود را در دست غير مسلط بگيريد.

7- بيشتر از تعدادي كه قبلا تعيين كرده ايد با خود سيگار حمل نكنيد. هرگز بيشتر از يك پاكت سيگار نخريد.

8- پيش از روشن كردن سيگار كمي صبر كنيد. پيش از هر غذا ببينيد كه واقعا به سيگار نياز داريد؟ در صورت منفي بودن پاسخ آن را خاموش كنيد.

9- به جاي سيگار از شكلات وآدامس استفاده كنيد.

10- سيگار خود را پيش از آن كه به فيلتر برسد خاموش كنيد.

11- فاصله بين سيگار كشيدنها را به تدريج زيادتر كنيد.

12- به روزهاي زيادي فكر كنيد كه بدون سرفه سپري خواهيد كرد.چه سعادتي.

13- وقتي سيگار مي كشيد ريه هاي سياه شده،سرفه هاي خفه كننده احتمال سرطان وساير بيماريها را مجسم كنيد.


موضوعات مرتبط: مطالب دیگر روانشناسی(12)
[ پنجشنبه یکم مرداد 1388 ] [ 22:53 ] [ جعفر بهادري ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

زندگی درک همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند
زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
امکانات وب
User

آمارگیر حرفه ای سایت